מאז ומעולם שאף האדם להתקדם אל עבר מעמד גבוה יותר, תוך התהדרות בסמלי היוקרה המתלווים אליו. איכשהו במרוצת השנים, הפכו כסאות מנהלים לאחד מסמלי הסטטוס המובהקים של נושאי משרות בכירות בארגונים ובחברות, לצד שעוני הרולקס וגאדג'טים יוקרתיים נוספים, אם לצורך הדגשת הסטטוס הניהולי או להעברת מסרים סמויים והקניית יראת כבוד בקרב קולגות, לקוחות, אורחים ועובדים.
מטבע הדברים, צמד המילים "כורסת מנהלים" יוצרת בקרב מרביתנו אסוציאציות של כיסא מהודר מאוד ורחב ממדים, כזה המאופיין בריפוד עור ועיצוב המקרין לסביבתו יוקרה סולידית.
עם זאת, אל לנו לשכוח כי בחלק גדול מהזמן, עבודתם של נושאי המשרות הבכירות בעלת אופי יושבני. כמו כן, בהשוואה לשאר העובדים, שעות העבודה שלהם לרוב ארוכות יותר.
אי לכך, בהגיענו לבחור כורסת מנהלים מדגם כלשהו, חשוב אמנם להתייחס לסגנון העיצובי, אולם לא פחות לתת את הדעת להיבט הארגונומי, זאת במטרה להבטיח נוחות אופטימלית ותמיכה נכונה לגב, ובפרט כשמדובר בישיבה ממושכת.
כיסא מנהלים הנו על פי רוב ארגונומי וניתן לזהותו לפי כמה קריטריונים, כגון קימור במבנה המושב ומשענת הגב, להקניית יציבות ותמיכה מקסימלית לגב תחתון.
מאפיין נוסף הוא מנגנונים לשינוי גובה הכיסא, לכוונון המושב ואו ומשענת הגב, בהתאמה לנוחיותו של המשתמש וצרכיו האינדיבידואליים.
יתירה מכך, חלק מהכיסאות הללו מצוידים, בין היתר, במנגנונים נוספים לכוונון משענות הידיים כלפי מעלה ומטה, כלפי פנים וחוץ, להרגעת המרפקים והזרועות ולתנועה חופשית ונינוחה וכן במנגנון לנדנוד משענת הגב קדימה ואחורה, לעידוד זרימת דם ומניעת קיבעון שמתלווה לישיבה ממושכת.
אנשי הצוות המקצועי מבית חברת גבאי ריהוט משרדי מציינים כי קיימים עוד מגוון פרמטרים שמומלץ לתת עליהם את הדעת במהלך החיפוש אחר כורסת מנהלים, כמו לדוגמה, בסיס הכיסא, המשקל המרבי שהכיסא מסוגל לשאת, הגלגלים, בדי הריפוד, תו התקן, האחריות, הסגנון העיצובי והמחיר.
בהקשר זה, מבית חברת גבאי מבהירים כי אם בעבר סווג כסא המנהלים כפינוק ששמור בלעדית למנכ"לים בכירים, שהרי בשנים האחרונות הפך המונח כינוי גנרי לתיאור כיסא משרדי איכותי.
כיום נעשה בו שימוש עבור כלל העובדים, מתוך הבנה ששמירה על בריאות העובדים ונוחיותם מהווה אינטרס של הארגון, מאחר ועובד שישוב שעות ארוכות מעל לכיסא שאינו מתאים, עשוי לאבד ריכוז, להתעייף מהר יותר ולפתח במשך הזמן כאבי גב ושרירים.